Anasayfa  |  ODTÜ  |  
 
 
Ağ Servisleri
E-posta Servisleri
Kullanıcı Destek
Web Servisleri
E-hizmetler
Lisanslı Yazılımlar
Güvenlik
Donanım Olanakları
BİDB Hakkında
 
Duyurular ve Etkinlikler
Politikalar & Kurallar
Yayınlar & Belgeler
Formlar


Yönetim Paneli
  >> E-hizmetler >>Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÖİBS)
Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÖİBS)

Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi (ÖİBS) (http://oibs.metu.edu.tr )

Üniversitemizin öğrenci kayıt kabul ile ilgili tüm işlemlerinin bilgisayar ortamında yürütülmesini sağlar. ÖİBS sayfasından erişilen programlar, kullanıcı gruplarına göre Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) tarafından yetki verilen programlardır.

Programların açma-kapama ve kullanıcı tanımlama işlemleri ÖİDB tarafından yapılabilmektedir.

Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi Kullanıcı Grupları:

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

1) Öğrenci ile ilgili yapılan işlemler :

  • Yeni öğrenci kabulü işlemlerinin yapılması.
  • Öğrenci Özlük bilgilerinin girilmesi ve güncellemelerinin yapılması.
  • Eski öğrencilerin arşiv dosyalarındaki bilgilerinin girilmesi.
  • Akademik dönemlerin oluşturulması ve güncelleme işlemlerinin (öğrencilerin sınıf, bölüm ve dönem bazındaki kredi toplamları) yapılması.
  • Fakülte yönetim kurulundan gelen kararların işlenmesi (ders ekleme ve bırakma, ders gruplarının ve kategorilerinin değiştirilmesi, not güncelleme).
  • Askerlik, izin ve disiplin işlemlerinin yapılması.
  • Af başvuru ve değerlendirmelerinin girilmesi.
  • Üniversitede yapılan İngilizce Yeterlilik başvurularının, öğrenciler tarafından getirilen TOEFL, KPDS vb. sınav bilgilerinin girilmesi.
  • Mezuniyet bilgilerinin girilmesi.
  • Öğrencilere resmi transkriptlerinin verilmesi.
  • Öğrenciler için diploma ve diplama ekinin hazırlanması
  • Dönem bazında bölümlere göre öğrencilerin katkı payı miktarlarının girilmesi.
  • Öğrencilerin eski dönemden kalan borçları ile ilgili güncelleme ve silme işlemlerinin yapılması.
  • Öğrencilerin banka dekontunu ile geldiklerinde ödeme bilgilerinin işlenmesi.
  • Kredi Yurtlar Kurumundan öğrenim kredisi veya harç kredisi alan öğrenciler ile ilgili güncelleme ve yeni burs bilgilerinin girilmesi.
  • Katkı payı miktarından muaf olan öğrencilere ait burs bilgilerinin girilmesi ve güncelleme işlemlerinin yapılması.

2) Bölümler ile ilgili yapılan işlemler :

  • Üniversitede açılan yeni derslerin tanımlamalarının yapılması, derslerin kapatılması.
  • Üniversitede yeni açılan bölümlerin bilgilerinin girilmesi , bölümler ile ilgili güncelleme, silme işlemlerinin yapılması.
  • Dönem bazında bölümlerin açmış olduğu derslerin programlarının girilmesi.
  • Üniversitede yapılan final programlarının tanımlanması.
  • Bölümlerin mezuniyet kriterlerinin, denk ders, önkoşul derslerin bilgilerinin işlenmesi.
  • Bölümlerdeki derslikler ile ilgili bilgilerin güncellenmesi, silinmesi ve eklenmesi işlemlerinin yapılması.
Akademik Birimler

1) Bölümler, Fakülteler ve Enstitülerin Yaptıkları İşlemler :

  • Enstitü, Fakülte ve Bölümlerin dönem içinde açtıkları dersleri ve kriterlerini tanımlamaları.
  • Danışmanların saptanması ve öğrencilerle bağlantılarının sağlanması.
  • Öğretim üyelerine ait bilgilerin güncellenmesi
  • Öğrencilerin akademik durumlarının takip edilmesi.
  • Bölüm öğrencilerinin alabileceği seçmeli derslerin ve kategorilerinin tanımlanması
  • Kayıtlardan sonra öğrencinin almış olduğu dersin grubunu değiştirme işleminin yapılması
  • Bölümdeki dersliklerle ilgili  kapasite ve özellik tanımının yapılması
  • Öğrencilerin kayıtlı oldukları derslerin kategorilerinin değiştirilmesi
  • Ders ve Katalog bazinda öğretim izlencelerinin tanımlanması
  • Başvuru sistemlerinde (Ms-phd, ÖYP, YÖS, Outgoing Erasmus, vb) öğrencinin kabul sürecinde bölüm onayının verilmesi
  • Yüksek Lisans programlarının başvuru tarihlerinin ve açılan yüksek lisans derecelerinin girilmesi.

Öğretim Üyeleri

  • Etkileşimli notlama sistemi ile öğrencilerin not bilgilerinin girilmesi
  • Etkileşimli Kayıt-Onay Sistemi ile öğretim üyelerimiz danışmanlığını yaptığı öğrencilerin Kayıt Sisteminden almış oldukları derslere onay verilmesi.
  • Verecekleri derslerde kullanacakları kitapların sistemde tanımlanması
  • Öğrencilerin son durumlarına ait aldıkları dersleri, notlarını ve alması gereken dersleri görebilmeleri.
  • Öğretim üyeleri dönem bazında verdikleri dersler ile ilgi yapılan anket formlarının değerlendirme sonuçlarını görebilmeleri.
  • Öğrencilerin Üniversitede girdikleri İngilizce Yeterlilik, Kur Belirleme ve IS100 Muafiyet sınavları ile ilgili notlarını görebilmeleri.
  • Yüksek Lisans öğrencilerinin tez başlıkları ve tez danışmanları ile ilgili bilgilerin girilmesi.

Öğrenciler

  • Etkileşimli kayıt sistemi ile dönem için almak istedikleri derslerin tanımlanması.
  • Ders değerlendirme anketinin doldurulması
  • Burs/Yurt başvuru işlemlerinin yapılması
  • Akademik durumlarının takibi, alınan derslerin ve not bilgilerinin takibi.
  • Üniversitede bulunan bölümlerin zorunlu, seçmeli, denk dersleri ve önkoşul derslerini görebilmeleri.
  • Resmi olmayan belgelerin alınmasına (karne, transcript vb.) sağlanması.
  • Dönem bazında açılan dersler, grupları ve ders programları hakkında bilgilerin sağlanması
  • Yüksek Lisans Programlarına başvurabilme.
  • Adres bilgilerine ait güncelleme işlemlerini yapabilme.
  • Yüksek Lisans öğrencilerinin tez başlıklarını, tez hocaları ile ilgili bilgilerini girebilmesi.